ציץ לספר תורה

בחדד כסף טהור תוכלו למצוא מגוון ציצים לספר תורה הרקועים בעבודת אמן, עשויים כסף טהור. הציץ הוא מעין טס חרוט, עליו מוטבעת צורת הלוחות עם עשרת הדברות וחריטה של אריות מרשימים, בנוסף לעיטורים וציורים נוספים המהווים שלמות מפוארת ומכובדת. את הציץ לספר התורה תולים באמצעות שרשרת כסף דקה ואיכותית. משקל סטנדרטי של ציץ לספר תורה הינו 350 גרם, מה שאומר שפריט אומנות זה אינו הופך למעמסה על ספר התורה הכבד גם ככה, הנתון בתוך תיק עץ מצופה כסף טהור. אתם מוזמנים לבחור ציץ מפואר מהקולקציה שהוא שיא הפאר והיופי בעולם היודאיקה היהודי.

נמצאו 5 פריטים

מהו תשמיש הקדושה החשוב ביהדות ואיך נהוג לקדשו?

ספרי התורה הם תשמישי הקדושה החשובים ביותר בכל היהדות כולה. ספר התורה שומר על המסורת היהודית הבין דורית, יש לדעת שעל אף התפוצה של עם ישראל בגולה, שגרמה לריבוי מנהגים ודעות, נוסח ספר התורה נותר אחיד בכל העדות כשאין שינוי ואפילו מזערי בכתוב בו. העברת ספר התורה השלם מדור לדור שומרת עלינו כעם המקיים את מצוות השם, וכן משמרת את לימוד התורה.

ספר התורה הינו יריעות עור המחוברות זו לזו ומכונות קלף. סופר סת"ם (מקצוע של כותב ספרי תורה, תפילין ומזוזות – ראשי תבות: סת"ם) ירא שמים, כותב באותיות מיוחדות, בעזרת קסת טבולה בדיו שחור, את המילים הקדושות לפי הסדר הקבוע, כשעליו לכוון לשם מצווה ולא לטעות אפילו בקוצו של יוד. את הקלף מגלגלים על שני ידיות עץ דקות, הם משמשות לגלילה של ספר התורה.

ספר התורה נמצא רוב הזמן בהיכל בבית הכנסת המכונה בפי עדות אשכנז: ארון הקודש. עושים בו שימוש מעשי בקריאת התורה. קריאת התורה נעשית בימי שני וחמישי וכן בשבת ובמועדי ישראל. כל זמן שספר התורה בארון, סוגרים אותו ונועלים למנוע השחתה וגניבה של ספר התורה היקר רוחנית וכספית. כאשר פותחים את ההיכל ומוציאים את ספר התורה, נוהגים לעמוד כדי לכבד את ספר התורה.

צורה נוספת להעניק כבוד לתשמיש קודש זה, הוא עטיפתו בתיק יקר ומפואר שהוא לרוב מצופה בכסף טהור, וכן להוסיף רימונים וכתר מכסף בראשו. צורה נוספת לקשט את ספרי התורה היא הוספה של ציץ לספר תורה.

 

"תְּנוּ כָבוֹד לַתּוֹרָה וּתְנוּ לְרֹאשָׁהּ עֲטָרָה – כִּי הִיא לָנוּ עֹז וְאוֹרָה מִפְּנִינִים יְקָרָה"

שורה זו לקוחה מתוך פיוט מזרחי מוכר ששם מחברו אינו ידוע, בכל מי שבו לב יהודי חם יש רצון לכבד את התורה ולייפות את כל הקשור בה ככל הניתן.

יש לדעת כי מצווה חשובה היא על כל אחד מישראל לכתוב ספר תורה. מצווה זו נלמדת מהפסוק: “ועתה כתבו לכם את השירה הזאת” הכתוב בספר דברים. במידה והיהודי לא יודע לכתוב ספר תורה, הוא יכול להטיל מלאכה זו על סופר סת"ם, או לקנות ספר תורה מוכן. נהוג להכניס את ספר התורה לבית הכנסת בטקס מיוחד המכונה: הכנסת ספר תורה. במעמד זה מוצג ספר התורה בתפארתו אל מול כל הקהל, וכולם זוכים לראות בהדרו וביופיו, נוהגים לפזז ולרקוד כנגד ספר התורה, שכן הכנסת ספר תורה, זו שמחה גדולה מאוד.

חדד כסף טהור מוכנים להציע לכם את כל הדרוש להכנסת ספר תורה משלכם: תיקים מפורים לספרי תורה, כתרים, רימונים וציץ לספר תורה כדוגמת טס חושן קטן או טס חושן רשת. מחיר של ציץ לספר תורה מתחיל מ-1,299 ש"ח. זמן האספקה של הציץ לספר תורה הוא בין שבוע לשלושה חודשים, תלוי אם הציץ נמצא במלאי או שיש לייצרו עבורכם באופן אישי. 

"הָבוּ גֹדֶל לֵאלֹהֵינוּ וּתְנוּ כָבוֹד לַתּוֹרָה".