קופות צדקה

קופות הצדקה נפוצות בשימוש בבתי כנסיות. תוכלו למצוא בחדד כסף טהור מגוון צורות מיוחדות לקופת הצדקה המסורתית. אתם מוזמנים לבחור קופת צדקה מפוארת של חדד כסף טהור, שתעניק כבוד למצווה הכה חשובה הזו, ותיתן ערך מוסף למראה של בית הכנסת.

נמצאו 5 פריטים

קופות הצדקה – קווים לדמותן

קופות צדקה בבתי כנסת הן מנהג עתיק הקיים מאות שנים, קופות אלו קבועות בתמידות על כותל בית הכנסת והן משמשות אמצעי לאיסוף המוני של כספי צדקה. בחפירות ארכיאולוגיות בבתי כנסיות בארץ ובעולם, נמצאו מטבעות עתיקות המהוות עדות לכך שכבר בעבר הרחוק מאוד הוצבו קופות צדקה בבתי כנסיות. גבאי הצדקה משתמשים בקופות צדקה ניידות כדי לאסוף כסף לצדקה לפני התפילה או במהלכה. נוהגים להשתמש בקופות צדקה לבית כנסת המעוצבות בהידור רב, וזאת כדי לפאר את בית מקדש המעט בתשמיש קדושה נאה.

 

ההיסטוריה של קופות הצדקה – מאז ומקדם

כבר בתקופה בה הלכו בני ישראל במדבר, הם נדרשו ליתן מחצית השקל לצורך בניית המשכן, המטבעות נאספו בתיבה גדולה, כך לפי דעות שונות. בזמן בית המקדש, הוצרכו היהודים לאסוף כספים למטרות שונות, כמו תרומות הלשכה ומחצית השקל, את תרומות הציבור אספו לתוך תיבה.

קופות הצדקה הן כלי האיסוף ששימש במשך הדורות את גבאי הצדקה לגביית כספים מן הציבור בדאגה לצרכי העניים שבקהילה ולפרנסתם.

בתורה מפורש החיוב של הדאגה ההדדית בעם ישראל לכלכלת העני בפסוק: "עַל-כֵּן אָנֹכִי מְצַוְּךָ לֵאמֹר פָּתֹחַ תִּפְתַּח אֶת-יָדְךָ לְאָחִיךָ לַעֲנִיֶּךָ וּלְאֶבְיֹנְךָ בְּאַרְצֶךָ", מצווה זו הינה מרגשת מאוד. היא יוצרת איחוד בעם: איננו קבוצת אנשים החושבים כל אחד רק על עצמו, אנו עם ישראל רחמן, ואיננו יכולים להתפרנס ברווח, כשאחינו, בשר מבשרנו סובלים חרפת רעב. בכל הדורות, גם כשהמצב הכלכלי היה בשפל, תרמו בני ישראל מממונם לזולת, לקיים מצוות צדקה ומעשר בהידור.

אחת מהמידות המאפיינות את בני העם היהודי זו רחמנות, ושם, בתוך קופת הצדקה החלולה, ניכרים אהבת השני, והלב היהודי החם במלוא הדרו.

 

קופות צדקה לבית כנסת כפריטי אמנות ויודאיקה

כמו תשמישי קדושה אחרים, גם קופות הצדקה הפכו להיות יצירות מרהיבות, והתפתח סביבם עיסוק אמנותי נרחב. ניתן למצוא קופות צדקה ממגוון חומרי גלם: עץ, פח, אבן, נחושת, זהב וכסף. קופות צדקה בעיצובים נדירים שמורות עד היום במוזיאונים לתשמישי קדושה ברחבי העולם. יש לציין שהדרכים המקוריות לעיטור וקישוט קופות הצדקה, הינן דרך להביע את ההערכה הרבה והקשר העמוק המחברים כל יהודי באשר הוא, למצוות הצדקה.

 

מה שקורה כשהאחים חדד מעצבים קופות צדקה לבית כנסת

חדד כסף טהור זו חברה לייצור של כלי כסף, היא מפורסמת ביצירות האמנות המרהיבות שלה, ובאיכות הגבוהה של המוצרים אותם היא מוציאה מתחת ידה. העסק הזה הינו עסק משפחתי העובר במשך שנים בתוך משפחת חדד, עם השנים טכנולוגיות הייצור רק משתכללות, ומשפרות את הביצועים של יצירות כלי הכסף הטהור בצורה שלא תיאמן. האחים חדד מעסיקים מעצבים מקצועיים, שיתנו לכל כלי ערך מוסף ואופי מיוחד משלו. 

קופות הצדקה לבית כנסת של האחים חדד, הן תשמיש קדושה יפהפה, המעוטר בשלל סגנונות, המשדרגים את הקופסה המסורתית בעלת החריץ הדק, לכדי יצירת יודאיקה שובת לב, המכבדת את מצוות הצדקה ביותר.

 

קופות צדקה לבית כנסת – כסף טהור או משולב?

חלק מקופות הצדקה לבית כנסת של חדד, עשויות כסף טהור בצורה מלאה, כשמחירן אף הוא מכובד ביותר כמו קופת צדקה פעמון שערי אימפריום, לפיכך מציעה החברה קופות צדקה משולבות כסף ועץ כדוגמת קופת צדקה מודרני שחמט, עובדה המקנה לקופת הצדקה מראה ייחודי מרשים, וגם גורמת למחיר להצטמק משמעותית.

מחיר קופת צדקה מכסף טהור הינו: 1,060 ש"ח, ואילו מחירה של קופת צדקה משולבת מתחיל מ-187 ש"ח בלבד.