יד לספר תורה

גיל שלוש עשרה הוא הגיל בו הקטן משנה סטטוס, ומילד רך נטול אחריות, הוא מתחייב בנועם עול מצוות. אחת מהמצוות בהן הוא מחויב הינה מצוות הקריאה בתורה. ברבות מהקהילות נהוג להשתמש ביד לספר תורה למטרת הצבעה על הכתוב על הקלף. בחדד כסף טהור, תוכלו למצוא מגוון סוגי יד לספר תורה לבר מצווה, עשויים כסף טהור, בסגנונות עיצוב שונים וברמת איכות גבוהה ביותר.

נמצאו 5 פריטים

יד לספר תורה – מהות תשמיש קדושה זה, על רגל אחת

יד לספר תורה הינה תשמיש קדושה נפוץ, הוא נועד להצבעה על הכתוב בספר התורה, במהלך קריאת התורה על ידי בעל הקורא, ישנם שני טעמים לשימוש ביד לספר תורה:

  • גזירת חכמים שיש איסור לגעת בקלף מפני דיני טומאה וטהרה, על כן אין להצביע ישירות על הקלף, תוך מגע ישיר של האצבע. שימוש ביד לספר תורה, מכוון את בעל הקורא וממקד אותו בכתוב, מבלי שידו נוגעת ביריעת העור של ספר התורה.
  • קלף הינו חומר שלא סופג דיו, על כן מגע של אצבע אנושית, בטמפרטורת גוף חמימה ולעיתים גם בתוספת לחות של זיעה, עלולה להזיק לדיו, ולפסול את ספר התורה באופן זמני.

יש לדעת שאין כל חיוב להשתמש דווקא ביד ייחודית לספר תורה, אולם מנהג זה התקבל בקהילות רבות, ובבתי כנסיות שונים ניתן למצוא יד מהודרת לספר תורה.

 

יד לספר תורה לבר מצווה – ממה עשויה ואיזה מראה לה?

יד לספר תורה עשויה לרוב כסף טהור, אולם ניתן למצוא גם ידי ספר תורה העשויות מעץ זית מארץ הקודש ולהם ציפוי שנהב. מבנה היד הוא לרוב גלילי: צר וארוך שבסופו צורה מפוסלת של יד עם אצבע מזדקרת, ומכאן גם שמו של תשמיש קדושה זה. ניתן למצוא יד לספר תורה בצורת מקל, או כצורת מוט ארוך המתחדד בסופו, בנוסף, נעשה שימוש גם ביד לספר תורה בצורת שרביט ובתוספת של תכשיטים. אורכה המקסימלי של יד לספר תורה הינו 12 ס"מ בדרך כלל.

יש הנוהגים לחרוט על יד לספר תורה את הפסוק: "תּוֹרַת ה' תְּמִימָה, מְשִׁיבַת נָפֶשׁ; עֵדוּת ה' נֶאֱמָנָה, מַחְכִּימַת פֶּתִי" (תהילים י"ט, ח'), או להבדיל, את שמו המלא של תורם היד לספר התורה. ליד מוצמדת לרוב שרשרת כסף דקה.

 

גם בקריאת התורה ניתן להוסיף נוי מצווה

המושג של נוי מצווה מוכר לנו מחג הסוכות, אז אנו נוטלים ארבעה מינים בהידור רב, ומסתופפים תחת סכך בסוכה מקושטת היטב, נוי מצווה ניכר בקניית תשמישי קדושה נאים, בפאר שולחן השבת ועוד. את המצווה החשובה של קריאת התורה, נוהגים אנו לפאר באמצעות יד לספר תורה, העשויה מכסף טהור, חרוטה ורקועה ביד אמן. כאשר אנו מכבדים את בית הכנסת ואת מצוות התורה, אנו בעצם מבטאים את אהבתינו הגדולה למצוות ולבורא, מה שגורם לנו לקשר עמוק ואמיתי יותר.

 

יד לספר תורה לבר מצווה של האחים חדד

קניית יד לספר תורה של האחים חדד מהווה מתנה ייחודית, מלאת ערך רוחני וסנטימנטלי. האחים חדד מציעים לכם קולקציה מרהיבה של ידיים בגדלים שונים ובמחירים משתנים כמו יד מהודר קטן לספר תורה או יד רקוע פסים לספר תורה. הידיים לוטשו בטכנולוגיות מתקדמות, ועוצבו במחשבת אמן. מחיר יד לספר תורה לבר מצווה הינו החל מ-556 ש"ח. זמן האספקה של כלי כסף זה נע בין שבוע ל-90 יום. חדד כסף טהור מעניקה משלוח חינם עד הבית של כלי הכסף שלכם, בנוסף לשירות האדיב ולהבטחה כי כלי הכסף ישמשו אתכם בנאמנות שנים רבות.