כלי לבשמים והבדלה לחתונה

סט ההבדלה של האחים חדד כולל כלי גבוה ומפואר לשים בו בשמים – ציפורן או צמחי בישום אחרים, ובנוסף כולל גם כלי מרשים להחזקת נר ההבדלה הממשיך את אותו קו עיצובי מלא הוד. כלי בשמים והבדלה מכסף של האחים חדד, מעוצבים בצורה משובבת עין בשילוב חריטות עדינות וריקועים מקצועיים. 

נמצאו 10 פריטים

קצת על חשיבותה של מצוות הבדלה – הפרידה השבועית מהשבת

את מצוות ההבדלה אנו מקיימים במוצאי שבת ויום טוב. נוסח ברכת ההבדלה נאמר על כוס יין או מיץ ענבים. מילות הברכה הן: "ברוך אתה ה' א-לוהינו מלך העולם, המבדיל בין קודש לחול, בין אור לחושך, בין ישראל לעמים, בין יום השביעי לששת ימי המעשה. ברוך אתה ה' המבדיל בין קודש לחול". במוצאי שבת מברכים גם על הדלקת נר ועל הרחת בשמים. השימוש בכלי בשמים והבדלה מכסף נהוג בכל תפוצות ישראל, וזאת כדי לכבד את המצווה ולייקרה.

 

מהות מצוות הבדלה

מצוות ההבדלה נלמדת מהפסוק: "זכור את יום השבת לקדשו", והכוונה שיש לזכור את השבת בבואה ובצאתה. בבואה – על ידי הקידוש ובצאתה – על ידי הבדלה. מצוות הבדלה תפקידה להבדיל ולהפריד בין קדושת השבת לבין החולין המאפיין את שאר ימי השבוע. 

 

מהו סדר ההבדלה במוצאי שבת?

תחילה נאמרים פסוקים ותפילות להצלחת השבוע הקרוב, לאחר מכן מברכים ברכת "הגפן" על היין, ואחר כך מברכים על הרחת בשמים. מדוע נתקנה הרחת בשמים במוצאי שבת? טעם הדבר הוא מפני שבמוצאי שבת עוזבת את האדם הנשמה היתירה אותה חלק לו בורא עולם בשבת, כדי להשיב את נפש היהודי, מצווה הוא להריח ריח טוב.

בנוסף נהוג לברך על הדלקת האש. טעם הדבר הוא משום שאדם הראשון קיבל דעת במוצאי שבת ליצירת אש. המנהג הוא להגביה את כפות הידיים בזמן הברכה, ולהסתכל בציפורני הידיים.

בשלב הבא מברך המבדיל את ברכות ההבדלה, ובאחרונה הוא שותה את היין.

 

מדוע נוהגים להשתמש בכלי בשמים והבדלה מכסף טהור?

מצווה חשובה היא להתנאות במצוות. כשם שמצווה לברך על אתרוג נאה בחג הסוכות, ולקשט ספרי תורה, כך מצווה לעשות את תשמישי הקדושה נאים ומפוארים. בשימוש בכלים נאים לקיום המצוות אנו מודיעים על כך שאנו מחבבים אותן באופן אישי, ולא רק רוצים לצאת ידי חובה בקיומן כלאחר יד. 

הכסף הינו מתכת אצילית מרשימה, אותה ניתן להמיס ולפסל בכל צורה אפשרית. ישנה אמנות שלמה של יודאיקה בכל הקשור בכלי בשמים והבדלה מכסף. במוזיאוני יודאיקה בעולם, תוכלו למצוא כלי כסף אלו שנשמרו במשך הדורות.

 

סט כלי בשמים להבדלה של חדד כסף טהור – מה הוא כולל?

סט ההבדלה של האחים חדד כולל כלי גבוה ומפואר לשים בו בשמים – ציפורן או צמחי בישום אחרים, ובנוסף כולל גם כלי מרשים להחזקת נר ההבדלה הממשיך את אותו קו עיצובי מלא הוד. כלי בשמים והבדלה מכסף של האחים חדד, מעוצבים בצורה משובבת עין בשילוב חריטות עדינות וריקועים מקצועיים. 

 

להעשרת האינטליגנציה: מה עלותם של כלי בשמים והבדלה מכסף?

מחיר סט הבדלה בודד של האחים חדד מתחיל ב-1,561 ש"ח. הגורם המשפיע על המחיר הוא גובה הכלים ומשקלם. כשחלק מהסטים באתר של חדד כסף טהור שוקלים 190 גרם וגובהם 19.5 ס"מ, כמו דגם סט הבדלה כדורי לונדון, וחלקם ענקיים ממש ויכולים להגיע עד 450 גרם משקל ו-25.5 ס"מ גובה, כמו דגם סט הבדלה ענק שערים

 

יום החתונה הינו יום מרגש מאוד, בו חונכים בני זוג את ביתם והולכים לבנות משכן לשכינה. במעמד זה מקבל האיש את סמכותו כבעל הבית, והוא נוהג להבדיל מדי מוצאי שבת ומוצאי מועדים. כלי בשמים והבדלה מכסף הם מתנה מרשימה ביותר, שיכולה להוות קישוט מרהיב בוויטרינה של בית יהודי, ובנוסף תשרת את בני הזוג בתדירות גבוהה ביותר. 

כלי בשמים והבדלה מכסף של האחים חדד – המתנה האידיאלית לחתונה